Masterclass stress-sensitieve dienstverlening: gespreksvoering

In de afgelopen jaren is er veel wetenschappelijke literatuur beschikbaar gekomen over de gijzelende werking van geldstress. Wat kun jij als schuldhulpverlener doen om stress bij de burger weg te nemen?

Gesprekstechnieken

Het belangrijkste sturingselement van een schuldhulpverlener is zijn/haar gesprek. Het gesprek is een krachtig instrument, waar we ons lang niet altijd even bewust van zijn. In deze masterclass maak je kennis met de uitgangspunten van stress-sensitieve dienstverlening. Waarbij we inzoomen op het deel gespreksvoering. Motiverende gespreksvoering is daarbij een belangrijk element. Met de groep (van maximaal 15 deelnemers) gaan we oefenen reflecties en verkennen we welke ontlokkende vragen ondersteunend zijn.

Voor wie

Schuldhulpverleners, max. 1 per organisatie.
Ben je geen schuldhulpverlener en wil je toch aanwezig zijn? Dan kom je op de wachtlijst en plaatsen we je als er ruimte is, op volgorde van inschrijving.

Wanneer

9 april van 10.00 tot 12.30 (incl. lunch)

Locatie

De Zalen van Zeven
Bollenhofsestraat 138a
3572 VT Utrecht

Aanmelden

Helaas, je kunt je niet meer aanmelden, deze masterclass is al volgeboekt. 

Deze masterclass bieden wij je gratis aan vanuit het programma Schouders Eronder. Het is de bedoeling dat je de kennis die je hier opdoet verder verspreidt bij je collega's, daarom hanteren we ook een maximum van 1 personen per organisatie. Wil je dit onderwerp binnen jouw organisatie breder op de agenda zetten? Dan kun je het beste contact opnemen met Tamara Madern om aan te sluiten bij een reguliere training.

 

Over Tamara Madern

Tamara Madern werkt als projectleider Innovatie en Onderzoek bij het programma Schouders Eronder. Daarnaast is zij zelfstandig trainer, adviseur en werkzaam als lector Schuldpreventie en Vroegsignalering bij het lectoraat Schulden en Incasso aan de Hogeschool Utrecht.